Aloita uusi keskustelu

JAKOHIHNA TUTKIMUS JA TURVEPÖLY

Aloittaja: Autot 8.10.2019 17:57

Nyt on jälleen uusi taho tutkimassa jakohihnaongelmaa. Liekö nyt jo vihdoinkin syytä tutkia turvepölyn sisältö. Turpeessa voi olla kovaa rautapitoista kiviainesta joka kuljetuksessa leviää tielle. Koska ongelma on vain tietyllä tieosuudella niin kannattaisi tutkia sen kautta kuljetettavan turpeen sisältö riittävän tarkasti. Tiet ovat joskus aikalailla turvepölyssä. Toivottavasti tutkijat ovat riippumattomia turpeentuottajista, turpeen kuljetusyrityksistä ja turpeenpolttajista pystyäkseen tekemään hyvän puolueettoman tutkimuksen turvepölystä. Mielenkiinnolla tutkimusraporttia odottaen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 105 viestiä

Olisi sitä turvepölyä ilmansuodattimessakin jos se sitä olisi. Mutta kun ei ole!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Edelliset tutkimukset eivät ole kertoneet julkisuuteen mitä ja miten on tutkittu. Toivottavasti nyt kerrotaan kaikki tutkimukset ja johtopäätökset julkisuuteen mitään salaamatta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tulosten pitäisi olla kaikilta osin julkisia, kun tutkimukset tehdään julikisilla varoilla.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Tulokset on julkisia ja googlettamalla voit lukea tutkimuksen lopputulokset. Hieman innokkuutta asioiden selvittämiseen voisi olla.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Suomessa on 60 turvevoimalaa, eli kaikki ei ole täällä Oulussa, miksei se muualla vaikuttaisi ?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Erilaisilla soilla on erilainen materiaalikoostumus. Jossakin turpeessa on kovaa kiviainesta ja jossakin turpeessa kiviaines puuttuu lähes kokonaan. Siinä syy eripuolella Suomea olevien turvepölyjen vaikutuksiin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Miten turpeessa voi olla kiviainesta, kun se on muodostunut aikojen kuluessa maatuneesta rahkasammalesta ym. suokasveista? Ja turvetta nostetaan vielä paksuturpeisilta alueilta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Antaako merkkiliike tutkittavaksi omaa automerkkiä?
Jos vika on huonossa laadussa, eikä ulkopuolisessa pölyssä
Parempi merkkiliikkeelle vain korjata ja kohautella olkapäitä, mikä lienee syy !
Kyllä ne tietää varmaan jo korjaamolla mikä tuo hommia.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

On se ihmeellistä, että tavalliset autoilijat maksavat muiden virheistä. Itselläni hajosi Opelin moottori 50.000 km ennen ohjekirjan mukaista vaihtoaikaa (ei ollut enää takuu voimassa), remontin hinta 2.600 euroa. Nykyisessä Fordissani on vaihtoväli puolitettu, eli 750 euroa lisää kustannuksia jälleen. Koittakaa löytää se syyllinen, jos sen saisi maksumieheksi.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mitäs ostit ? Ei kukaan täysjärkinen osta kahta huonointa automerkkiä mitä maailmasta löytyy, kun vaihtoehtoja on ? Isoimmat viat on ollut volkkareissa, niitä vähäpäästöisempiä joista oli moottoreita ruuvattu....mitä se kertoo ?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mitäpä mieltä olet, jos joku on ostanut BMW tai MB, jossa onkin ns.ongelma moottori. Erittäin kalliit korjaukset, ellei ole takuunpiirissä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Et sit käyttänyt autoa Rinta-joupilla.
merkkiliike korvaa jos on huollot tehty ajallaan.
käytit pärnäsen korjaamolla.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei tosiaankaan.
Heitämpä lusikkani soppaan; minkä ihmeen tähen aina hihna? Miksei aina ketju??

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Täytyy muistaa, että täällä juttutuvassa neuvoja ja viisaita ajatuksia jakavat kaikkien alojen erikoisasiantuntijat, jotka tietävät kaikista asioista kaiken ja mieluummin vähän enemmänkin. Muutamat nimimerkit, joita en tässä ala nimeämään ovat erikoisen hyviä tietämään asioista kaiken ja vähän enemmänkin. Tosin aika paljon muutkin luulevat tietävänsä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti